Stresliyseniz Probiyotik Kullanın

Büyük şehirlerdeki yoğun ve stresli hayat; psikolojik meselelerin yanı sıra fiziksel bir hayli rahatsızlığa da yol açabiliyor. Yaşanan kaygı bozukluğu, pekçok kişide psikolojinin yanında beslenme meselelerini da ortaya çıkartabiliyor. Kiminde iştahsızlık ve sonrasında sıhhatsiz kilo kaybı görülürken, kiminde aşırı yemek yeme isteğine bağlı kilo alma yaşanıyor. Ayrı olarak yaşanan strese bağlı pekçok kişide mide bulantısı, ishal veya gaz yakıntıları başta olmak üzere mide ve sindirim sistemi yakıntıları de sıklıkla görülüyor.

Bu tesirlerden savunmak için günlük hayatta probiyotik kullanımı gittikçe ehemmiyet kazanıyor.

Kaygı bozukluklarının beslenmede önemli bir yere sahip olduğunu belirten Uzman Diyetisyen İpek Ağaca, “Strese bağlı beslenme alışkanlıklarında yaşanan değişimler, sindirim sisteminde en çok şişkinlik, gaz yakıntısı veya ishal gibi sıkıntılar şeklinde ortaya çıkıyor. Bu gibi sıkıntılar yaşayanlara teklifim probiyotiği öğünlerinden eksik etmemeleri. Burada seçeceğiniz probiyotiğin (1)çift kaplama teknolojisine sahip olması bağırsağa erişen canlı bakteri sayısının kaplamasız probiyotiklere mukayese et daha fazla olmasını sağlıyor. Bu da sindirim sistemi için oldukça önemli” diye konuştu.

Bilhassa çift kaplama teknolojisi ile üretilen probiyotikler bağırsağa daha fazla canlı bakteri erişmesini sağlıyor.

Stresli bir yaşantıya sahip olan kişilerin beslenme alışkanlıklarının hızla değiştiğine dikkat çeken Uzman Diyetisyen İpek Ağaca, kişilerin böyle vakitlerde kuruyemiş, cips, kola, hamburger gibi fast-food besinlere yöneldiğini belirterek: “Stres ve kaygının en bariz özelliği kişilerin beslenme alışkanlıklarındaki farklıklardır. Kişiler böyle vaziyetlerde çıtırtılı ve hışırtılı sesler çıkartan cips, kabuklu fıstık, çekirdek gibi kuruyemişler veya ayaküstü yenebilen patates kızartması, hamburger, börek, dürüm gibi fast-food besinler veya şerbetli tatlılar, gofret, şekerleme, kola vb. şeker muhtevası yüksek yiyecekler ve içeceklere yöneliyorlar. Bu besinler, fazla miktarda şeker, yağ, enerji içermesinin yanı sıra katkı maddesi de içerebilmektedir. Beslenmedeki bu farklıklar, bağırsak florasını bozarak gaz ve şişkinlik yakıntılarına kapı aralayabilir, ishal veya kabızlık gibi sıkıntılar yaşanabilir. Stresle baş etme ile ilgili ilk olarak bu besinlerden kaçınmak gerek; sıhhatli besin tercihler yapmak çok önemli. Ek olarak probiyotik destekleri almak, hem bağışıklık sistemini güçlendirmede hem de stresle başederken sindirim sistemini deşarj olmada çok önemli. Son zamanda yapılan muayenehane çalışmalar gösteriyor ki bağırsak sisteminin balansının savunması başka bir deyişle “arkadaş” bakteriler olarak adlandırdığımız probiyotiklerin yeri vücudumuzda ehemmiyetli bir yer tutuyor. Ancak probiyotik kullanımında seçeceğiniz probiyotiğin (2)çift kaplama teknolojisine sahip olması ehemmiyetli bir nokta olarak karşımıza çıkıyor. Bu da bağırsağa erişen canlı bakteri sayısının daha fazla olması ve arkadaş bakterilerin gücünü kaybetmeden tesir göstermesi demek” izahında bulundu.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*